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朝鮮は新しい次元の敵をつくった?・日本の立場

昨日の日記にこう書きました。 

●これだけ云って朝鮮がジャーナリストを解放しなかったらヒラリーのメンツはつぶれる。

●そこのところを斟酌(しんしゃく)しないで強硬な対処をしたら朝鮮は次元の違う敵をつくることになる。


ジャーナリストに対して十二年の強制労働の刑を言い渡したことによって朝鮮は次元の違う敵をつくることになりました。

ただいまバンクーバーは六月九日(火)の朝、日本は十日になったばかり。 斧魔と同じような論をみつけました。

以下要点です。

●朝鮮はやり過ぎ

●アメリカ国民はアフガン、イラク、イランにくらべて朝鮮の脅威を小さくみているが流れは変わるかもしれない

●朝鮮はアメリカ国民の怒りを買った

●アメリカのジャーナリストに十二年の強制労働をさせることにより朝鮮はアメリカの安全を脅かすことになった

●朝鮮は越えてはならない一線をこえたのかもしれない

●朝鮮はうっかりやったのかもしれないがアメリカ国民は朝鮮の危機をはっきり見つめはじめた
 
●ジャーナリストへの判決が出た翌朝アメリカのトークショーにオバマは朝鮮に強硬なアクションをとれという電話が全米から殺到した。多くが軍事行動も辞さずという意見であった

Van Jackson is the Founder and Executive Editor of Asia Chronicle www.asiachroniclenews.com





判決がでたあとのヒラリーはふたたびユウウツそうな顔でジャーナリストの話は政治とは別物だと繰り返しました。

昨年の今ごろにはああいう顔をしたことのなかったヒラリー、かなりストレスがあるのかもしれません。ストレス解消には熱い戦争が要るのかもしれない。



ヒラリーの談話を聞いた上ででしょうがこの論者はオバマは国民が望んでも戦争はしないだろうとしています。

ブッシュ戦争を否定したばかりのアメリカが朝鮮と戦うことはないと斧魔も思います。朝鮮のトップ連中もそう思っているでしょう。

でもみんなが同じように考えているときは待てよと考えるのが斧魔の悪いくせ。


斧魔の待てよ妄想:

ヒトラーがヨーロッパで暴れていても戦争に参加しようとしなかったアメリカ国民の気分を一夜にして変えたのは日本の真珠湾攻撃であった

朝鮮がアメリカ人ジャーナリストを逮捕し強制労働判決を出したのは真珠湾攻撃と同じ効果を産んだ

ジャーナリストを救出せよという国民の声が大きくなりオバマはコマンドによるジャーナリスト救出作戦を実行する


アメリカ特殊作戦軍」 (United States Special Operations Command, USSOCOM) は総数は45000名前後 (出典:ウィキペディア)

朝鮮のコマンドはアメリカの三倍、十二万強(出典:斧魔の記憶。間違ってるかも知れない)

救出作戦は失敗しコマンドもジャーナリストも死ぬ

アメリカ国民の怒りがたかまりオバマに戦争を要求する

オバマは沖縄基地および空母から爆撃機を出撃させる

犠牲が大きい地上軍投入はしない

最初の一週間でミサイル基地と核施設は全壊

次の三週間で朝鮮軍は全滅

朝鮮の無条件降伏のニ年後に米朝講和条約が結ばれる

メデタシメデタシ


いまある朝鮮問題は五十年前の朝鮮動乱の休戦以来つづいている問題であって主役はあの時に血を流した朝鮮、韓国、アメリカ、中国です。間違っても日本が主役だなどと考えてはいけません。朝鮮問題は主役に任せることです。

主役でない日本が戦争を煽ってはいけません。日本も核武装だとか先制攻撃だとか言って外国からいらぬ注目を集めるのはノーブレインのすることです。下手すればアメリカから自分の替わりに日本が朝鮮と戦ってくれといわれかねません。朝鮮だってアメリカと戦うのはビビっても日本なら勝負になるかもしれないと顔を輝かせるかもしれません。

かつて日本があのアホな戦争へ突き進んでいった経緯をみたら自明のことですがノーブレイン・アソーを退場させるのが上策です。
アソータローは松岡洋右とか辻政信とか牟田口廉也とかいったキャラの持ち主、その思考、行動の行き着くところは失敗です。

自らは石橋湛山のような計算ができる政治家であるという方、軍人であってもやたらと勇ましいことを叫ばない 方の登場を斧魔は切に望んでいます。





 
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朝鮮はやりすぎ・全文

 

North Korea Overplays Its Hand

By Van Jackson

Despite its increasingly brazen antics, the threat that North Korea poses to both U.S. interests and regional security has long remained outside the scope of the daily concerns of most citizens in the United States. Though most people find the totalitarian state’s behavior abhorrent and often bizarre, the perceived threat from North Korea simply could not match seemingly more urgent issues in Iraq, Afghanistan, Pakistan, and Iran.

The tide of public opinion, it seems, could be changing. For the first time since the near-outbreak of war between the United States and North Korea in 1994, a variety of media outlets are reporting widespread outrage at North Korea’s behavior. Whether intentionally or not, North Korea has officially garnered the ire of the American public, contributing to what is quickly becoming an international crisis. The Obama administration must act quickly but avoid attempts to appease public opinion. If a military option is to be prevented, the Obama administration must recognize the common threads linking North Korea’s various provocations but refuse to acknowledge them publicly. Instead, the Obama administration must attempt to segregate U.S.-North Korea issues from each other to the extent possible so that small victories might be possible.

Ever since the Iraq War was launched in March 2003, North Korea has given brinksmanship an entirely new meaning. Though North Korea has always been willing to ratchet up tensions on the peninsula, America’s post-9/11 fixation on the Middle East gave North Korea the security to act as recklessly as it wanted, knowing full well that the United States could not afford to simultaneously take on another military obligation. In this context, North Korea brought its nuclear program into full maturity, culminating in the October 2006 nuclear test that heralded its arrival as a genuine threat to both the established nuclear order and regional security.

After a period of temporarily eased tensions, North Korea conducted a test launch of one of its Taepodong-2 Intercontinental Ballistic Missiles in contravention of a 2006 UN Security Council resolution requiring a moratorium on such launches. North Korea followed this illegal missile test with the arrest of two American journalists for unspecified crimes against the state, a second nuclear test that was several times larger than the first, and most recently, a sham trial for the arrested American journalists at which a guilty verdict was handed down calling for 12 years in a North Korean labor camp. Each of these acts is more provocative than the previous one, the latest being the first to directly threaten the physical security of Americans.

By taking American civilians, North Korea may have crossed a line with the American public. The United States is an individualistic country and little, if anything, impassions Americans more effectively than the personalization of an issue. Strategic threats can be de-prioritized and detached notions of malevolence can be ignored. The thing that resonates with virtually everyone, however, is the individualization of an issue. It may have been inadvertent but North Korea has now attached a human face to its game of brinksmanship; the American public now has a discernable vested interest in the outcome of this developing crisis.

The Middle East may continue to be the focus of U.S. foreign policy for the time being but the American public’s attention is now firmly fixed on North Korea; this could prove to escalate tensions further. The morning after North Korea convicted the journalists, for example, American political talk shows like C-Span’s Washington Journal fielded phone calls from enraged citizens throughout the United States. Democrats, Republicans, and Independents alike are urging the Obama administration to take stern action against North Korea, many explicitly referencing the need to consider a military option. Public opinion often succumbs to the passion of the moment. The United States is in no position militarily or economically to undertake a conventional style war, particularly a war with a de facto nuclear state that borders on China and rests in the center of the fastest growing economic region in the world. The Obama administration does not have the luxury of pandering to the passions of public opinion in this case; it must take deliberate, coolheaded action.

To date, the Obama administration’s response has been appropriately measured. Secretary of State Hillary Clinton’s response to the North Korean trial verdict was a declaration that U.S. policy is to treat the issue of the journalists as a humanitarian issue distinct from the security issue involving nonproliferation. This distinction rightly reflects limited U.S. ambitions, which is America’s best chance to avoid adopting an aggressive policy that encourages conflict. Officially connecting all of North Korea’s various provocations makes a case for conflict too hard to ignore and the United States simply cannot afford a conflict. The alternative, then, is for the United States to disaggregate the outstanding issues in U.S.-North Korea relations, addressing them on a case by case basis.

A policy that delinks some issues from others should provide the United States and North Korea with enough breathing room to avoid falling into a perilous conflict spiral. Strategically, North Korea has clearly overplayed its hand by taking actions that have awakened the U.S. public. It is now up to the Obama administration to bring prudence and rationality to a pending crisis that it did not create. Lives now hang in the balance.

Van Jackson is the Founder and Executive Editor of Asia Chronicle (www.asiachroniclenews.com). He can be reached for comment or questions at editor@asiachroniclenews.com.

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